logo-feal

Our line up of

Speakers

  • Philippe Baudon

    Head of Business Development of Liberty House

  • Philippe Belorgey

    CEO Free2Move Lease at PSA Group

    Biography
  • Mathieu Bernasconi

    Business Development Manager at Car2go

    Biography
  • Xavier Bertrand

    President of the Hauts-de-France Region, Former Minister

    Biography
  • Luciano Biondo

    President Toyota Motor Manufacturing France

    Biography
  • Luc Chatel

    President of the PFA, Former Minister

    Biography
  • Loïc Chouin

    Project Director Mission Grand Paris

  • Bertrand Delzenne

    Member of Suppliers Board in ARIA Hauts-de-France and President of Delzen SA

    Biography
  • Fabien Derville

    CEO Mobivia Group

  • Jean-François DHINAUX

    Head of Strategy & Partnership Via ID - Mobivia Group

    Biography
  • Antoine Doyon

    Vice-President Group Strategy at Faurecia

  • Julien Etienne

    Senior Director New Energies at Plastic Omnium

    Biography
  • Eric Feunteun

    Electric Vehicle Global Program Director at Renault

    Biography
  • Michel Forissier

    Product Marketing, Research and Development Director at Valeo Powertrain Systems

    Biography
  • Carla Gohin

    Vice President Research, Innovation and Advanced Engineering of PSA Peugeot Citroën

    Biography
  • Isbrand Ho

    Managing Director of BYD Europe B.V.

    Biography
  • Rahat Iqbal

    Chief Executive Officer of Interactive Coventry Limited

    Biography
  • Dean Johnson

    Head of Innovation at Brandwidth (UK)

    Biography
  • Bernard Jullien

    Economist, ENS Cachan

    Biography
  • Michel Lalande

    Prefect of the Hauts-de-France Region

  • Patrice Le Guyader

    President of Pôle Automobile Hauts-de-France

    Biography
  • Philippe Nottez

    President of ARIA Hauts-de-France

  • Tommaso Pardi

    Gerpisa – CNRS IDHES

    Biography
  • Denis Schemoul

    Manager EMEA Light Vehicle Production Forecasting, IHS Markit

    Biography
  • Louis Schweitzer

    President of Honor, Former Chairman of Renault and President of Initiative France

    Biography
  • Bertrand Stelandre

    Designer and Innovation Consulting at Stelandre S.P.R.L

    Biography
  • Laurent Taupin

    Autonomous Driving Chief Engineer at Renault

    Biography
  • Cédric Weiss

    EV/Hybrid Cell Analysis at A2MAC1

    Biography

Philippe Belorgey

CEO Free2Move Lease at PSA Group

Philippe BELORGEY est Senior VP – Free2Move Lease au sein du Groupe PSA. Sa carrière s’est essentiellement déroulée au sein de Banque PSA Finance avec des missions de création et développement d’opérations au Brésil, en Pologne, en Grande-Bretagne et en Asie. Philippe occupe les postes de Directeur Général de Banque PSA Finance UK de 2010 à 2014, puis de CEO Asia/Pacific basé à Shanghai de 2014 à 2016. En 2015 et 2016, il participe aux travaux de construction du nouveau plan de croissance du Groupe PSA « Push to Pass » et propose la création de la Business Unit Free2Move Lease ayant vocation à construire le leaser multimarque du Groupe PSA. En juillet 2016, il prend la tête de cette business unit qui a depuis démarré ses opérations et déployé ses offres de Location Longue Durée et de Mobilité (gestion de flotte connectée, car-sharing, etc.) en France, Grande-Bretagne, Allemagne, Espagne, Italie et Belgique.

Mathieu Bernasconi

Business Development Manager at Car2go

After having been involved in the development of electric vehicles as an automotive engineer, Mathieu Bernasconi has been developing or managing car-sharing schemes (roundtrip, one-way, free-floating) for 8 years. He is now in charge of Car2go’s expansion in France and Belgium, helping cities improve their residents’ mobility and get prepared for autonomous future.

Xavier Bertrand

President of the Hauts-de-France Region, Former Minister

Xavier Bertrand est né le 21 mars 1965, à Châlons-sur-Marne. Agent d’assurances de profession, il s’engage dès l’âge de 16 ans en politique. Elu député de la deuxième circonscription de l’Aisne en 2002, il sera réélu pour trois nouveaux mandats (2007, 2009-2010, 2012-2015). Nommé ministre de la Santé (2005-2007), puis ministre du Travail (2007-2009) et ministre du Travail, de l’Emploi et de la Santé (2010-2012), il remporte la mairie de Saint-Quentin (Aisne) en 2010.
A la veille de son élection au poste de président du nouveau Conseil régional, le 4 janvier 2016, il annonce renoncer à ses fonctions de député de l’Aisne et de maire de Saint-Quentin pour “se consacrer pleinement à la Région”.

Luciano Biondo

President Toyota Motor Manufacturing France

Originaire de Valenciennes, Luciano Biondo contribue au démarrage du site de Toyota Valenciennes en 2001 en tant qu’ingénieur en charge des installations de Peinture, puis en tant que chef d’atelier. Il poursuit sa carrière en 2006 au sein du groupe PSA Peugeot Citroën où il occupe différentes fonctions sur le site de Mulhouse. En 2009, il prend la direction générale du site de Trnava en Slovaquie puis en 2012, celle du site de Mulhouse. En 2014, Luciano Biondo rejoint les équipes de Toyota Valenciennes en tant que Senior Vice President en charge des activités industrielles de production de la Yaris. Il est nommé Président de la société Toyota Motor Manufacturing France le 1er janvier 2017.

Luc Chatel

President of the PFA, Former Minister

Luc CHATEL a commencé sa carrière en entreprise, au sein du groupe L’Oréal, à la direction du Marketing, puis comme Directeur des Ressources humaines. Élu député en 2002, il a occupé, de 2007 à 2012, différentes fonctions gouvernementales, successivement à l’Industrie et à la Consommation, également Porte-parole du Gouvernement, puis comme Ministre de l’Education nationale, de la Jeunesse et de la Vie associative.

En charge de l’Industrie au moment de la crise mondiale de 2008-2010, il pilote les Etats-Généraux de l’Automobile, prépare et porte, dans le contexte d’un secteur touché de plein fouet par la crise, le Pacte automobile signé le 9 février 2009 par le président de la République.

Retiré de la vie politique depuis mai 2017, il est associé chez Ekkio Capital depuis le 1er juillet 2017. Le 4 décembre 2017, il est nommé président de la Plateforme automobile (PFA) qui rassemble la filière automobile en France.

Bertrand Delzenne

Member of Suppliers Board in ARIA Hauts-de-France and President of Delzen SA

. ESSEC 1981

. Directeur Financier équipementier americain 1982- 1985

. Lauréat Nord Entreprendre 1991

. Création DELZEN 1996

. Président Artois Entreprendre 2008 à 2012

. Président Collège Équipementiers ARIA

. Aujourd’hui Président DELZEN France ( Douvrin 62 ) et DELZEN Slovaquie ( Banska Bystrica )

Jean-François DHINAUX

Head of Strategy & Partnership Via ID - Mobivia Group

Jean-François DHINAUX is Head of Strategic Marketing and Synergies at Via ID, a start-up accelerator focused on new mobility (Mobivia Groupe – Norauto/Midas/ATU). Passionate about useful innovations, serving the customer experience, Jean-François has previously led the sales and digital transformation of several brands and groups. He also supported entrepreneurial projects within an investment fund before creating his own disruptive services Startup. Jean-François is a specialist in Intra and Entrepreneurship, with an approach primarily focused on team’s strengths

Julien Etienne

Senior Director New Energies at Plastic Omnium

Diplômé de L’institut National Polytechnique de Grenoble (INPG) et Virginia Tech (USA), Julien Etienne a une expérience internationale dans l’Automobile et l’Aéronautique. Julien a commencé sa carrière en 2002 chez Hutchinson, dans des fonctions Business et Stratégie, en Angleterre, Chine et France. En 2014, il rejoint le groupe Plastic Omnium, en qualité de Directeur du Développement Commercial des systèmes de dépollution (SCR). Toujours chez Plastic Omnium, Julien a pris la fonction de Directeur des Investissements en Technologie Avancée en Mai 2017.

A la création de la Business Unit Plastic Omnium New Energies en Décembre 2017, il a pris les fonctions de Directeur Business et Programs pour les applications de Piles à Combustible et Reservoirs à haute pression.

 

Eric Feunteun

Electric Vehicle Global Program Director at Renault

Eric Feunteun is 44. He has a 21 year experience in Operations in Renault, including Supply Chain and Sales management positions.

He served also as Chief of Staff to Renault Chief Operating Officer.

In 2013, he has been appointed as Deputy Program Director for Electric Kangoo, Renault commercial van and in November 2014, as Deputy Program Director Kangoo EV & Twizy.

Since April 2015, Eric Feunteun is the Electric Vehicle Program Director for Renault, and since 2017, he also runs the New Business Department.

 

Eric Feunteun a 44 ans. Il a 21 ans d’expérience opérationnelle au sein du Groupe Renault, notamment sur des postes de management au sein de la Supply Chain et des Ventes.

Il a aussi été à la tête du Cabinet du Directeur des opérations de Renault.

En 2013, il est nommé Directeur de Programme Adjoint Kangoo Z.E et le 1er novembre 2014, il est nommé Directeur de Programme Adjoint Kangoo Z.E. et Twizy.

Depuis avril 2015, Eric Feunteun est Directeur du Programme Véhicule de Renault pour Renault, et depuis 2017, il dirige également le service New Business

Michel Forissier

Product Marketing, Research and Development Director at Valeo Powertrain Systems

Michel FORISSIER gratuated as a mechanical engineer in 1980 in the Ecole Centrale of Lyon in France.

He started his career at Renault, he holds several positions in the fields of safety, thermal systems, vehicle tests, and then was Deputy Program Director of the Espace program.

In 1996, he moved to VALEO, in charge of the global R&D activities of the Engine Cooling Branch. Since 2005, he is in charge of Innovation and Strategy in the field of powertrain.

From 21010 onwards, he holds the position of Marketing, Research and Development Director for VALEO Powertrain Systems. In addition, he has been appointed in September 2012, Director of Hybrid/Electric Vehicles Strategy.

He is an active member of SIA, SAE and the AFPA.

Carla Gohin

Vice President Research, Innovation and Advanced Engineering of PSA Peugeot Citroën

Carla Gohin, diplômée de l’Ecole Nationale Supérieure d’Arts et Métiers et titulaire d’une Maîtrise de Mécanique appliquée, débute sa carrière au sein du Groupe PSA en 1999 en tant que pilote optimisation économique. 

Entre 2002 et 2010, elle évolue au sein du métier de conception et développement des adaptations des groupes motopropulseurs.

En 2010, elle prend la charge du secrétariat technique de la direction de la Recherche et Développement du Groupe.

En 2014, elle est nommée secrétaire exécutive du Président du directoire, Carlos TAVARES. Depuis 2016, Carla Gohin est Directrice de la Recherche et de l’Ingénierie avancée pour le Groupe PSA.

Isbrand Ho

Managing Director of BYD Europe B.V.

Current

  • Senior Director of BYD Company Limited, General Manager of BYD Auto Industry Company Limited, Managing Director of BYD Europe B.V (Dutch company)

Past

  • Vice President Business at Guangzhou TWS Electronics Limited
  • Executive VP – Corporate Strategy at Neosonic
  • Senior Vice President at Grace Semiconductor Manufacturing Corporation
  • Partner at PropulAct Limited
  • Sales Director at Woodward (aka Synchro-Start Products)
  • Director of Marketing & Sales at Motorola
  • Regional Sales Manager at Unitek Miyachi Corporation
  • Client of HKBC at Hongkong Business Center
  • Sr. Sales Manager at iNet (now defunct)

Education

  • Shields Meneley Partnership
  • Motorola University
  • San Diego State University-California State University

Rahat Iqbal

Chief Executive Officer of Interactive Coventry Limited

Dr Rahat Iqbal is a Chief Executive Officer of Interactive Coventry Limited and Reader in Human-Centred Technology in the Faculty of Engineering, Environment and Computing at Coventry University with over 18 years of academic and industrial experience. His main research interests lie in Big Data Analytics and Information Retrieval. He has managed a number of data driven projects including self-learning car, traffic congestion, monitoring driving and industrial fault detection and isolation. The underlying data processing models used in his research are based on human behaviour theories and novel machine learning and data mining algorithms. He has a track record of project management and leadership of industrial projects funded by EPSRC, TSB, ERDF and local industries (e.g. Jaguar Land Rover Ltd, Trinity Expert Systems Ltd). Dr Iqbal has published more than 110 papers in peer-reviewed journals and reputable conferences and workshops. He is on the programme committee of several international conferences and workshops. He is also a fellow of the UK Higher Education Academy (HEA).

Company Website: http://www.interactivecoventry.com/

Dean Johnson

Head of Innovation at Brandwidth (UK)

As an accomplished design leader, writer, presenter, BBC tech pundit and Head of Innovation at Brandwidth, Dean Johnson is shaping the connected future for Film, TV, Automotive, Publishing, Music, Education and Leisure sectors with the emphasis on user experience and engagement. Dean is a Fellow and VP of the Chartered Society of Designers and a Mentor for the British Fashion Council and Startup Sesame.

Continuing to push boundaries in design and technology, Dean spent 48 hours in virtual reality in 2017 and is now building a full body XR Immersion Suit featuring haptics, AR, VR, Bionic enhancements and a flame thrower.

Dean is a top VR, IoT, Industry 4.0 and Automotive Design Influencer and writes for numerous publications, his own blog ( www.activrightbrain.com ) and is the author of international #1 interactive iBook ‘Digital Publishing: The Next Steps’

Company website  https://brandwidth.com

Blog  www.activrightbrain.com

Bernard Jullien

Economist, ENS Cachan

Bernard Jullien a fait ses études supérieures (Science Po et Science Eco) à Bordeaux. Il y a soutenu sa thèse d’économie en 1995 sur le développement des usages des matériaux composites. Recruté comme Maître de Conférences en 1996 à l’Université, il est spécialisé en économie industrielle et a dédié l’essentiel de ses recherches aux industries et aux services automobiles. Il a dirigé le Réseau international de recherche GERPISA, Groupement d’Intérêt Scientifique localisé à l’ENS Paris Saclay de 2007 à 2015. Depuis il partage son temps entre l’Université et le cabinet qu’il a fondé et appelé FERIA (Formations, Etudes et Recherches sur l’Industrie Automobile).

Il tient une chronique hebdomadaire sur autoactu.com également disponible sur http://leblog.gerpisa.org

  1. Jullien a co-signé trois ouvrages sur l’industrie automobile : L’automobile à la croisée des chemins à La Documentation Française en 2011(avec Y. Lung), L’épopée Logan et Innover à l’envers (sur la Kwid) chez Dunod en 2012 et 2016 (avec Y. Lung et C. Midler).

 

Patrice Le Guyader

President of Pôle Automobile Hauts-de-France

Patrice LE GUYADER, 54 ans, titulaire d’une maîtrise de droit des Affaires et de fiscalité et d’un DESS de Gestion des Ressources Humaines de l’Université Paris 2 Panthéon Assas, a débuté sa carrière dans le Groupe PSA en 1988.

En février 1992, pour la création de l’usine, il rejoint SEVELNORD comme responsable des relations sociales et de l’administration du personnel.

En septembre 1998, il est nommé Directeur adjoint du personnel de Peugeot Motor Company en Angleterre puis, retrouve la région Nord Pas-de-Calais en mai 2002 où il prend le poste de Directeur des Ressources Humaines de la Française de Mécanique, à Douvrin.

En août 2005, il est nommé Directeur des Ressources Humaines du site PSA de Mulhouse jusqu’en juillet 2009. Il rejoint ensuite la région parisienne où il prend le poste de Directeur de la Gestion de l’Emploi et des Compétences à la Direction des Ressources Humaines du Groupe PSA.

De juillet 2011 à juin 2014, il est nommé vice-président exécutif de l’usine Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) de Kolin, en République Tchèque.

Depuis juin 2014, Patrice LE GUYADER est Directeur du site PSA d’Hordain et du Pôle

Industriel Nord qui regroupe les 3 sites du Groupe PSA en Hauts-de-France (Douvrin, Hordain et Valenciennes.)

Tommaso Pardi

Gerpisa – CNRS IDHES

Directeur du GERPISA, Tommaso Pardi est chercheur CNRS au laboratoire Institutions et Dynamiques Historiques de l’Économie et de la Société (ENS de Paris-Saclay). Ses travaux portent sur l’implantation des constructeurs japonais en Europe, les modes managériales dans la production automobile (“lean”, toyotisme, smart manufacturing, politiques d’innovation/R&D), l’architecture de marché de l’industrie européenne

Denis Schemoul

Manager EMEA Light Vehicle Production Forecasting, IHS Markit

Denis Schemoul, Manager of EMEA Light Vehicle Production Forecasting at IHS Markit, has specialized for ten years in the analysis of product trends, volume planning and sourcing strategies in the automotive industry. Prior to working with IHS Markit, Denis has dealt with competitive intelligence at Delphi and at PSA, customer research at Kantar TNS, strategic consulting at Global Insight, and market forecasting at CSM Worldwide. He holds a Master in international management from the Skema Business School.

Louis Schweitzer

President of Honor, Former Chairman of Renault and President of Initiative France

Louis Schweitzer est né le 8 juillet 1942 à Genève (Suisse). Il a épousé Agnès Schmitz, avocate, en 1972 et ils ont deux filles. Après des études à l’Institut d’Etudes Politiques de Paris et à l’Ecole Nationale d’Administration, il est devenu Inspecteur des finances en juin 1970. Il a travaillé successivement aux Hôpitaux de Paris, au Service de l’Inspection générale des Finances, à la Direction du Budget.

De 1981 à 1986, il a été Directeur de cabinet de Laurent Fabius, Ministre délégué chargé du Budget en 1981, Ministre de l’Industrie et de la Recherche en 1983, et Premier Ministre de 1984 à 1986.

En mai 1986, il a rejoint Renault dont il a été Président Directeur Général de 1992 à 2005. Au cours de cette période, il a noué une alliance avec Nissan, pris le contrôle de Dacia et de Samsung et conclu une alliance avec Volvo.Trucks.

De 2005 à 2010, il a présidé la Haute Autorité de Lutte contre les Discriminations et pour l’Egalité (HALDE).

Il préside Initiative France depuis 2011, et est membre du conseil d’administration de différentes sociétés et organismes d’intérêt général.

Il a été nommé début 2014 Commissaire général à l’investissement.

Bertrand Stelandre

Designer and Innovation Consulting at Stelandre S.P.R.L

President  co-founder of EPICnPOC: A software innovation company located at Sophia-Antipolis and Paris developping solutions for experience makers on IOT, home intelligence,automotive & mobility.

Projects and research on: Prospective, Innovation & design for mobility and interior

Resident of the mobility open innovation lab at Paris ” Le Square” with Renault, Nissan local authorities and start-ups working on new mobility and working models.

Member of Renault innovation community for 10 years with academics, philosophers, sociologists,industry.. thinking about innovation culture and homo mobilis.

25 years of engineering, business developpement, innovation, design with global automotive tier 1 (Total, Reydel, Plastic Omnium, Visteon).

Laurent Taupin

Autonomous Driving Chief Engineer at Renault

Laurent TAUPIN est ingénieur diplômé de l’Université de Technologie de Compiègne. Après un parcours d’une dizaine d’années dans la simulation numérique chez ESI aux USA et en Corée, il entre chez Renault en 2001 où il occupe diverses responsabilités à l’ingénierie châssis en France et en Corée. En 2012 il prend la responsabilité du projet EOLAB, un prototype de recherche consommant 1L/100KM présenté au salon de Paris de 2014.

Depuis 2016, il est responsable du Véhicule Autonome dont il coordonne les activités d’ingénierie et déploie une nouvelle organisation adaptée à l’enjeu exceptionnel de cette rupture technologique. Lui et son équipe sont actuellement basés dans les locaux du CEA Nano Innov’ sur le plateau de Saclay.

Cédric Weiss

EV/Hybrid Cell Analysis at A2MAC1

Cédric Weiss holds a Master’s Degree from the Graduate School of Chemistry and Physics of Bordeaux and completed his PhD in Materials Science in Marseille in 2007.

For 10 years, Cédric has developed his expertise in batteries with various positions as research scientist, R&D group manager and

consultant for battery makers, in the US and in France.

Cédric joined A2Mac1 in December 2017, where he is responsible for electric vehicles cell analysis.

Contact us

If you have any question or if you want to sponsor the event, please do not hesitate to send us an email at

contact@fealautomotive.com

ARIA Hauts-de-France

Association Régionale des Industriels de l’Automobile

180 Rue Joseph-Louis Lagrange
59300 Famars (France)

https://www.aria-automobile-hdf.fr

Phone : + 33 3 74 01 0632

OUR PARTNERS

They support the event

They help us to organize the event

They organize the event